Kellemetlen
2024. április 03. írta: Jochan

Kellemetlen

 

Kellemetlen

    Talán nem én vagyok az egyetlen, aki azt tapasztalta, amit most leírok. Nem mai gyerek vagyok, így belekerültem egy olyan dologba, amit már sajnos mi öregek nem igazán tudunk kezelni. A nagyvilág viszont ezzel visszaél. Egy kis műszaki eszközt vásároltam egy üzletből. Egy navigációs készüléket, aránylag elfogadható áron. Hazaérve kibontottam, és szépen minden benne volt. Gondoltam, rendben van. Aztán másnap ki is próbáltam. Meglepődve tapasztaltam, hogy igen furcsán működik. Először azt hittem, én csináltam valamit rosszul, de kiderült, hogy nem. A furcsaság akkor kezdődött, amikor egyszerűen nem mutatta azt az utat, ahol közlekedtem. Aztán azt sem, hogy milyen korlátozások vannak, sőt, olyan utat mutatott, ami bár létezett, de nem járható. Egy erdei útról van szó. Korábban ott soha nem volt út, olyan értelemben, hogy esetleg közben lezárták vagy megszüntették. Kissé kellemetlenül érintett, de gondoltam másnap felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy ilyenkor mit lehet tenni. Kár volt. Semmit nem tudtak mondani ezzel kapcsolatban, csak annyit, vigyem vissza a vásárlás helyére, és ott érdeklődjek. Ja meg azt, hogy keressem az „okos pultot”. Na, ezen aztán igazán meglepődtem. Rá is kérdeztem, mit jelent az „okos pult”. Azt felelték, így hívják. Így is tettem. Harmadnap felkerekedtem, és visszavittem a termékeket. Érdeklődtem az információs pultnál, hogy bevihetem-e a készüléket, mert ez és ez a problémám. Mondták, hogy igen. Itt már egy kicsit megnyugodtam. Kár volt. Odamentem az „okos pulthoz”. Senki nem volt ott. Majd előkerült valaki, és kérdezte mit akarok. Elmondtam a problémámat. A válasz: ne őt zavarjam, menjek az vevőszolgálathoz. Megemlítettem, hogy onnan küldtek ide. Az eredmény az volt, hogy oda sem figyelt. Szerencsére, vagy nem, odakeveredett egy másik úriember, és rákérdezett, hogy tudna-e segíteni. Elmondtam a panaszomat, meglátásomat, észrevételeimet. A válasz a végén nagyon egyszerű és egyértelmű volt. Az a navigációs készülék, amit megvásároltam, bár működik, de nem jó, mert valószínűleg igen régi térképek szerepelnek rajta. Ezért nem mutatja rendesen az utat. Ebből fakadóan kérdeztem meg, hogy akkor miért adnak el olyan eszközt, ami bár működik, de a funkcióit nem látja el. A válasz ugyanaz volt: régi a térkép, és azt valamikor felrakták és kész. Ha gondoljuk, akkor ők frissítik „x” összegért. Az „x” összeg több volt, mint a készülék fele. Nem szeretek a pénzzel dobálódzni, így elmentem, elkönyvelve, hogy gyakorlatilag kidobtam „x” összeget egy használhatatlan valamire. Egy kicsit elgondolkodtam, és arra jutottam, hogy megér egy telefont. Felhívtam egy számítástechnikai üzletet, és elmondtam a problémámat. Mondták, bármikor bemehetek, megpróbálják orvosolni a dolgot. Így is lett. Most kapaszkodjanak meg. Bevittem a készüléket, megnézték, azt mondták kb. egy óra múlva kész lesz. Rám szóltak úgy 40 perc után, hogy mehetek, kész van. Átvettem, megkérdeztem mivel tartozom. Még mindig kapaszkodjanak, de jó erősen. A válasz annyi volt, hogy semmivel, mivel ők is a netről frissítették az egészet. Szinte rosszul éreztem magam, és visszakérdeztem. Biztos? Mondták, hogy biztos. Nagyon megköszöntem, és elmentem. Igen elgondolkodtam erről az egész dologról. Hogy is van ez? Önök tudják? Nem az a korosztály vagyok, aki ezeken a modern kütyükön nőtt fel, de azért ostobának ne nézzenek. Némi fogalmuk van az időseknek is, főleg akkor, amikor érzik, hogy ki akarják használni, és butának nézni. Erről az üzletről igen rossz vélemény alakult ki, ami abból áll, hogy oda többet nem megyek vásárolni, sőt, másoknak sem ajánlom. Ezzel szemben a fiatalember cégét, ahol dolgozik, minden adandó alkalommal ajánlani fogom, akivel beszélgetek, és szóba kerül egy ilyen téma.

A bejegyzés trackback címe:

https://kovetkezetesseg.blog.hu/api/trackback/id/tr10018369991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása